Influencers marketing - Jellina Detmar Interieur & Styling blog
6400
post-template-default,single,single-post,postid-6400,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Influencers marketing

Influencers marketing

Het wordt in deze tijd steeds belangrijker om influencers marketing in te zetten voor je bedrijf. Het is een bijzondere periode, door het Coronavirus is de online wereld en stuk belangrijker geworden. Heb jij een eigen bedrijf? Merk jij dat je bereik en verkoop gedaald is? Wij denken dat het inzetten van influencers/bloggers voor content marketing echt waardevol kan zijn voor jouw bedrijf! Influencers-Marketing is juist nu the key. Waarom leggen wij graag aan jullie uit!

influencer marketing blog

Influencers marketing

Influencers marketing is voor organisaties een onwijs krachtige marketingtool. Een leuke blog kan heel relevant zijn of een interessant artikel waarin doorgelinkt wordt naar een product dat je onder de aandacht wil brengen, zonder dat het direct lijkt op een verkooppraatje. Een voordeel van het werken met influencers/bloggers is dat je – mits je de voor jou juiste blogger kiest – met de campagne jouw doelgroep direct aanspreekt. Vaak gaan blogs namelijk over één bepaald onderwerp: een zogenaamde niche-blog.

influencer marketing blogger

Een influencer/blogger inschakelen voor jouw bedrijf

Weliswaar, er zijn genoeg manieren waarop je gebruik kan maken van de krachten van bloggers. Een blogger kan op jouw eigen website blogs schrijven over jouw bedrijf, of over producten die je verkoopt. Maar een blogger kan ook op haar eigen website blogs schrijven. Je kunt een samenwerking aangaan waarbij de blogger over jouw diensten of producten schrijft.

Bloggers zijn vaak ook wel actief op andere social media platformen, daaraan kun je de blogs weer koppelen en dit zorgt voor meer bereik naar jouw bedrijf. Een interieurblogger kan een goeie blog schrijven over interieur items, een fashionblogger kan over kleding schrijven, het is maar net wat het beste bij jouw bedrijf past! Kortom, zoek dus een blogger die jouw doelgroep als volgers heeft. Je kunt ook altijd aan de blogger vragen of je zijn of haar statistieken in mag zien. Op google-Analytics kan je statistieken inzien; wie zijn de volgers, zijn het meer mannen of bereik je eerder de vrouwelijke doelgroep? Wat is de gemiddelde leeftijd van de gebruikers, waar wonen ze? enz.

influencers

Een blog kan veel meer waard zijn dan een advertentie!

Kosten die je normaal investeert om advertenties te plaatsen, kan je weliswaar ook gebruiken om een influencer in te zetten voor jouw bedrijf. Wij denken dat je op deze manier jouw doelgroep veel beter bereikt, en dat je marketing vervolgens veel beter op zijn plek komt. Kortom, mooi vormgegeven artikelen met foto’s doen het vandaag de dag vaak beter dan een reclame, die mensen vaak direct doorklikken.

influencer marketing blogartikel

Lang bereik en vindbaarheid

Bovendien, een groot voordeel van het inzetten van een blogger is dat contentmarketing blogs, kwalitatieve artikelen, foto’s en pin’s op het internet blijven staan en dus langdurig bereik bieden. Als een blogger gebruik maakt van de juiste keywords blijft het artikel -en dus je bedrijf – voor altijd vindbaar!

influencer marketing

@andrea_groot

jellinadetmar

@jellinadetmar

Heb je vragen naar aanleiding van deze blog en wil je meer informatie waar Andrea en/of ik je bij kunnen helpen, vraag het ons gerust!

Socials Andrea: 

Instagram: @andrea_groot

Website: www.livinghip.nl

Pinterest: LivingHip 

Socials Jellina:                                                                          

Instagram: @jellinadetmar

Website: www.jellinadetmar.nl

Pinterest: Jellina Detmar

2 Reactie's
  • Ilonka Dekkers
    Geplaatst op 16:24h, 21 april Beantwoorden

    Complimenten voor jullie mooi omschreven ook. Liefs plinka_live

  • Kimberley - Homefreak.nl
    Geplaatst op 12:45h, 21 april Beantwoorden

    Leuke blog! Helemaal waar!
    Ik vind het ook erg leuk om als blogger het effect te zien van een samenwerking voor een bedrijf!

Geef een reactie